a przy okazji to jedynki mam już z głowy, teraz czekamy na dwójki :szeroki_usmiech
Oktawia - którą kupić????
Zwiń
X
-
Oktawia - którą kupić????
Dzień dobry,
nazywam się Mariusz i jestem u Was zupełnie nowy.
Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i poprosić o poradę w wyborze auta. Oczywiście ostateczną decyzję podejmę sam ale sugestie są mile widziane.
Planuję wymienić mojego C5 na nową oktawię, z założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania.
Interesuje mnie, które z tych aut będzie tańsze w utrzymaniu w serwisie - przeglądy, drobne naprawy itp.
Jeżeli dizel to wezmę 1,9TDI lub 2.0 , jeżeli benzyna to 1,8TSI bo martwię się, ze 1,4 TSI jest za mały.
Nie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.
Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
Pozdrawiam
Mariusz
-
-
Zamieszczone przez parostatekNie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.
Zamieszczone przez parostatekPlanuję wymienić mojego C5 na nową Octavie, z założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania.
Interesuje mnie, które z tych aut będzie tańsze w utrzymaniu w serwisie - przeglądy, drobne naprawy itp.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
2 miesiące chyba analizowałem posty starych wyjadaczy z tego forum, zanim zdecydowałem się na kupno i po niezbyt zaciętej, muszę przyznać, debacie w zeszły czwartek odebrałem z salonu nową O II COMBI 1.9 TDI. 2.0 jest jednak sporo droższy, choć pewnie i frajda adekwatnie do ceny większa. TSI rozważałem tylko chwilę, do czasu kiedy przetestowałem 1.4 TSI w Golfie i jakoś mnie nie przekonał. Zresztą na O II to chyba jednak zbyt wysilony motorek. Kto wie jak będzie zresztą wyglądała kwestia jego sprawności po 100-150.000 np. Jednak 1.8 TSI to może być już ciekawa propozycja. I tu pewnie odwieczne pytanie dieselek czy benzynka. Ja postanowiłem, iż już teraz do benzynki dłuuuugo nie wrócę, jeśli w ogóle, choć (a może właśnie dlatego) do tej pory jeździłem 6 autami z benzynką przez 14 lat. Czyli pozostaje pewnie dylemat ceny między 1.9 i 2.0 i Twych rzeczywistych potrzeb i stylu jazdy oraz druga kwestia, wyboru między TDI i TSI. Hm...Co mam powiedzieć jako nowy, szczęśliwy posiadacz TDI? Nie będę obiektywny...
Komentarz
-
-
Jest taka strona moto stat http://www.motostat.pl/
można na niej wyciągnąć jakąś średnią ...
Było dużo już takich tematów ... i bez podania konkretnych danych takich jak:
1. stosunek miasto/trasa
2. jednorazowy dystans w mieście ... 5 ? 10 ? 20 km
3. chip , ciężka noga , itp
Będzie trudno Ci doradzić.
Tak samo koszty utrzymania mogą być różne ... to już loteria nikt nie zagwarantuje że się nie wysypie po 4 latach...
Tsi był montowany wcześniej w pasatach i spokojnie wytrzymuje 100-150 tys ... myślę ze 200 też na nim nie zrobi wrażenia, przy odpowiednim traktowaniu.
Podjedz i umów się na jazdę testową ... najlepiej pomacać dotknąć ... niż czytać różne teorie czasami wyssane z palca.Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
Od początku marca jestem szczęśliwym posiadaczem OII 1.8 TSI, nabytej w salonie. Zdecydowanie mogę polecić ten motor - jeździ się nim bardzo dobrze zarówno w mieście jak i w trasie, nie ma problemu z wyprzedzaniem, choć momentami mogłoby być te 20-30 koni więcej. Ogólnie bardzo na plus.
Co do spalania, to przy moim stylu jazdy wychodzi w okolicach 11 w mieście. W trasie podobno można zejść do 6, choć mi się jeszcze nie udało (w katalogu podają 5,6 ale wydaje mi się to niemożliwe do osiągnięcia
Wszystko zależy od tego ile jeździsz - jeśli 20-25 kkm rocznie to nie warto brać diesla, bo Ci się nie zwróci. Jak robisz przebiegi jak przedstawiciele handlowi to weź 1.9 TDI, bo to trwała, sprawdzona i w miarę oszczędna konstrukcja.
Dochodzi jeszcze kwestia samego nastawienia do silników i do ich pracy - niektórzy wolą diesle, a niektórzy będą jeździć tylko benzyną - tutaj to już według własnych preferencji.
Komentarz
-
-
Polecam Octavię Kombi Tour lub ew. Octavię Tour I (jedynkę) z silnikiem 1,9 TDi 101 KM. Za pierwszą zapłaciłem 63 tys. (z klimą, pakietem na bezdroża, elekr.szybami i tempomatem- dużo jeżdżę po autostradach w Niemczech). Dojechałem do 28000km w ciągu 4 miesięcy - bez zarzutu. Zepsuł się jedynie lekko zamek drzwi bo użyłem za dużej siły otwierającej w czasie mrozów- moja wina. Poza tym ideał. Spalanie przy 138km/h (tempomat) 4,8 ropy. Po mieście mieści się w 6,5. Przy prędkościach w granicach 180km/h- koło 10l/100km.
Pzdr
Komentarz
-
-
papiezk, popieram kolegę jeśli chce `niezawodne` auto to tylko O1 Tour, zawiecha zwykła nie wielowachacz porządny ropniak za cenę 54tys na wyprzedaży z 2009 jak się jeszcze załapiesz, a troszkę można dołożyć na pakiet sport który teraz jest za 3,7tys
Kod:Pakiet Sport (Obr´cze kół ze stopów lekkich SPIDER 6.5J x 16“/205/55 R16, sportowa trójramienna skórzana kierownica z pakietem skórzanym, sportowe fotele przednie z tapicerką Czerń Graham, sportowy zderzak przedni, sportowy zderzak tylny i ozdobna końcówka układu wydechowego (dot. silnika 1.8 T), spojler na pokrywie baga½nika, dywaniki, konsola środkowa w okleinie „włókno węglowe“, przednia szyba z przyciemnianym pasem przeciwsΠonecznym)
Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica
Komentarz
-
-
dorzucę swoje trzy grosze - jeśli chodzi o porównanie 1.4 i 1.8 to najrozsądniej będzie umówić się na jazdę próbną i ocenić, którym jeździ Ci się lepiej. Ocena zapasu mocy jest kwestią indywidualną, dla kolegi wyżej 160kucy to dolna granica optimum, a ja np twierdzę że 1.4 jest idealny do jazdy w mieście i dobrze sobie też radzi w trasie. Ilu użytkowników, tyle opinii, lepiej sobie wyrobić swoją
A co do wyboru O1/O2 to nie wiem czy "jedynka" nie byłaby to rozsądnym wyjściem, tak jak sugerują koledzy. Skoro ma być to auto do jazdy i planujesz je sprzedać po 4 latach, to po co dopłacać do O2? Mniej zapłacisz na wstępie i mniej stracisz przy odsprzedaży. O1 będą produkować do 2011, za "gołą" 1.9 TDi zapłacisz 54tys minus upusty, jest to starsza konstrukcja, mniej bezpieczna, gorzej doposażona etc. ale jakaś alternatywa to jest ja się swojego czasu bardzo zastanawiałem nad kupnem O1, ale że planuję pojeździć nią do oporu 8) to wolałem tę nowszą, tym bardziej że O2 ma być podobno sprzedawana jako Tour po wejściu 3generacji.
Ja bym się nad tym chwilę zatrzymał
Komentarz
-
-
Dziękuję serdecznie za wszystkie informacje.
Rzeczywiście ta starsza Oktawia jest w niezłej cenie, ale mam trochę większy budżet na zakup i zatrzymam się na tej nowej.
Może nie jest to komfort citroena, ale z drugiej strony jest to różnica około 20 tyś w zakupie.
Tą nową 1,9TDI oferują mi za 72 tyś wersja Ambiente + radio swing, lakier, alarm, zapas - a 2.0TDI 79500 w tej samej konfiguracji. Nie kombi.
Od lat używam dizli, i mniej więcej znam koszty serwisowe i podstawowe naprawy. Benzyniaka mam nówkę, więc wszystko jeszcze przede mną - ale spalanie 8-10 litrów mnie poraża i trochę zniechęca do zakupu Skody w benzynie.
Ale z drugiej strony może koszty serwisowe są niższe.
Stąd właśnie moje rozterki i pytanie.
Dzięki za pomoc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parostatekPlanuję wymienić mojego C5 na nową oktawię,
Zamieszczone przez Krzysiek25jeśli chodzi o porównanie 1.4 i 1.8 to najrozsądniej będzie umówić się na jazdę próbną i ocenićZamieszczone przez jacekhaWszystko zależy od tego ile jeździsz - jeśli 20-25 kkm rocznie to nie warto brać diesla, bo Ci się nie zwróci.
Zamieszczone przez parostatekz założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania
Jeśli nie zależy ci specjalnie na osiągach, nie masz duszy rajdowca i przyśpieszenie do 100km/h w granicy 12s (strzelam, bo nie wiem ile ma O2 z 1.9) nie jest ci straszne, a cenisz sobie bezawaryjność i "symboliczne" spalanie to brał bym 1.9 bez mrugnięcia okiem. Różnica w cenie między 2.0, a 1.9TDI pozwoli na zrobienie wirusa, o ile nie boisz się utraty gwarancji. Ale tu chyba tunerzy opanowali "oszukiwanie" ASO. :szeroki_usmiechW Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Udeskyparostatek napisał/a:
Planuję wymienić mojego C5 na nową oktawię,
I proponujecie przesiadkę na O1? :lol:
Ad komfortu nie każdemu odpowiada jazda po dywanie, bryknąłem się rok temu A8 rocznik 2006.. i bym nie kupił nawet, gdyby było mnie stac - za dużo techniki m-y mną a asfaltem, lubię czuć drogę
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Re: Oktawia - którą kupić????
Zamieszczone przez parostatekjeżeli benzyna to 1,8TSI bo martwię się, ze 1,4 TSI jest za mały.
Nie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.Zamieszczone przez parostatekale spalanie 8-10 litrów mnie poraża i trochę zniechęca do zakupu Skody w benzynie.
Komentarz
-
[quote="_tm_"]To w końcu spalanie ma znaczenie, czy nie ?
W maździe 1,6 benzyna , którą mam od niedawna spalanie 8-10 to dla mnie porażka.
W aucie do pracy, które zamierzam za chwilę mieć, nie biorę spalania pod uwagę.
Interesują mnie potencjalne koszty serwisowe w ciągu 4 lat i 200 tyś km, które będą większe Oktawi z benzyną czy z dizlem.
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Co do spalania w 1.4 TSI która mam od niedawna to zrobiłem sobie dwa testy na spalanie.
Bardzo spokojna jazda ok 80 km/h , szybkie zmiany biegów przy niskich obrotach tak jak wskazuje komputer na trasie 70 km pokazał mi na koniec średnie spalanie 5,8 l/100km - trasa 80% miasto 20%.
Natomiast przy tych samych warunkach ale troszkę dynamicznejszej jeździe bo nie przekraczajac 110 km/godzinę komputer zaśpiewał 6.5 - 6.8 l/100 wliczając w to korki,wachadełka remontowe na tej samej trasie.
Korki nabijają sporo bo widać jak szybko rośnie średnie spalanie gdy stoi się na mijankach - trzeba dodać conajmniej 0,5 l/100 jak się nie gasi silnika.
Aha klima na auto, światła do jazdy dziennej.
I mysle, że 1.4 jest wystarczający do tego auta, chyba,że ktoś chce być super zrywny :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez juripopieram kolegę jeśli chce `niezawodne` auto to tylko O1 TourZamieszczone przez parostatekRzeczywiście ta starsza Oktawia jest w niezłej cenie, ale mam trochę większy budżet na zakup i zatrzymam się na tej nowej.
Jak widzisz w podpisie jeżdżę również TDI. Przy 50kkm nie zastanawiałbym się czy benzyna czy TDI. Natomiast ponieważ coraz bardziej denerwuje mnie kultura pracy tego silnika rozważałbym również 1,6CR. Jeżeli do normalnej jazdy wystarcza 1,6MPI to tym bardziej 1,6TDI CR - ma zdecydowanie wyższą kulturę pracy.
Komentarz
-
-
Witam ja wybrałem O2 z silnikiem 1.6 TDI CR , jak narazie czekam na "realizacje" zamówienia, ja dośc sporo zapłace za auto, ze wzgledu na jak to nazwać "pełen" wypas wyposażenia.
Jezdziłem 2-3 razy tym autem z tym silnikiem i jak dla mnie wystarczajacy, krechy może i nie zostawisz jak w 1.8 TSI, ale oszczedny, nowoczesny i mysle że silnik z przyszłościa, tym bardziej że 1.9 TDI ma byc montowany w Skodzie chyba do konca wrzesnia albo konca 2010 roku. Skoda ma sie wycofac ze wszytskich silnikow z popmowstryskiwaczami.
Komentarz
-
-
Panowie, mam obydwa auta.
O1 1.8T 4x4 i zawieszenie na bezdroża - nowe amory nowe springi.
O2 1.9Tdi z pakietem na bezdroża - od kupna zawias nie ruszany - ale jest ok.
Nie ma co porównywać tych samochodów. W O2 komfort jest o przynajmniej klasę wyżej, jeśli nie o 2 klasy. Do zalet O1 napewno należy zajebi*** trakcja. Tym samochodem wyjadę wszędzie. W zimie zakopałem się pod halą sportową w zaspie 60cm. Po wydobyciu łopatą śniegu spod kół jak dogrzebał się do gruntu to poszedł jak strzała (wyłączyłem ESP). Ośką by tak nie wyjechał za cholerę.
Wnętrze - tu nie ma co dyskutować. O1 to wczesny Gierek. O2 to już bardziej Modern Talking. :szeroki_usmiech
Jednego co Ci mogę polecić. Bierz O2 4x4 i się nawet nie zastanawiaj.*1B1B*1.8T*4x4
*1B1B*1.9T*DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez parostatekW maździe 1,6 benzyna , którą mam od niedawna spalanie 8-10 to dla mnie porażka.
Zamieszczone przez parostatekInteresują mnie potencjalne koszty serwisowe w ciągu 4 lat i 200 tyś km, które będą większe Oktawi z benzyną czy z dizlem.
Z dieslem sprawa jest prosta, moze sie wysypac wszystko, a nie musi nic. Generalnie dwa rozrzad po 90-120kkm okolo 900zl, turbina nikt nigdy nie wie, dwumasa i sprzeglo jakies 150-200kkm zalezy czy duzo trasy czy nie i jaki styl jazdy, wtryski nie sypia sie same od siebie i to by bylo na tyle. Po okolo 150kkm zawieszeniu w obu i tak trzeba bedzie zrobic.
Komentarz
-
-
Co do ceny ... poproś o wycenę forumowych dealerów. Dają rozeznanie bo w warszawie ciężko urwać dobry rabat.
jeżeli 10l cie nie przeraża ... przejedz 1.8 się naprawdę warto przynajmniej wiedzieć co się traci Lub 2.0tsi w Rs
A może suberb ? bo chyba by był bardziej odpowiedni do c5Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.
Komentarz
-
-
W benzynowym silniku o mocy, ktora pozwoli "ruszyc" auto tej wielkosci z miejsca po prostu trzeba sie pogodzic ze spalaniem. Spalanie na poziomie 8-10 litrow dla benzyny to raczej standard. Jesli chcesz miec nizsze to tylko TDI. A jezeli to ma byc auto do pracy i nie wymagasz zeby bylo nowoczesne, mialo najnowszy silnik, ale zeby bylo po prostu tanie w uzytkowaniu to kup 1.9 TDI - takie moje zdanie. Mozesz dorzucic wirusa tak jak wiekszosc radzi i bedzie ok co do kosztow serwisu na przelomie 4 lat ciezko sie bedzie wypowiedziec, bo silniki w skodzie poza 1.6 MPI i 1.9 TDI to nowoczesne konstrukcje. Na pewno wiele osob poradzi Ci w tej kwestii wiecej ode mnie, ale uwazam ze ciezko bedzie przewidziec kwszystkie koszty przy nowych silnikach. Podsumowujac w Twojej sytuacji stawialbym na 1.9 TDI. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
To ja dodam też coś od siebie... skoro kolega dużo jeździ, nawet bardzo dużo to możesz pomyśleć też nad opcją 1.6 MPI + LPG.
Zalety:
- niższy koszt zakupu auta
- tańsze wizyty na stacji
- bez turbo itd., itp. więc będzie na pewno tańszy w eksploatacji a o to Ci głównie chodzi...
- niższy koszt przeglądów w ASO
Wady:
- silnik mniej zrywny niż TDI oraz TSI
Polecam to dlatego, że sam to mam i powiem szczerze, że w tym silniku nie brakuje mi niczego poza ---> 6-bieg, aby było ciut ciszej przy prędkości na trasie 120-140km/h
Średnie spalanie (u mnie) 70% trasa, 30% miasto ok 9l
Warto też dodać, że obecnie skoda w kole zapasowym zakłada na tyle dużą butlę, że bez problemu na jednym tankowaniu zrobisz 500km :wink:
Komentarz
-
-
miałem już 3 auta z gazem
Wszystko OK, instalacje z wyższej półki, ale....
wjeżdżasz na stację, gdzie pod dystrybutorem z LPG stoi już kilka aut, właściciele wciskają dzwonek dla przywołania obsługi, a jedyny pracownik (ew. dwóch) właśnie kasują klientów, ewentualnie załatwiają bardzo ważne sprawy i kukają jeden na drugiego - kto ma podejść do tankowania
Jest też druga opcja - równie częsta
Brzydka pogoda, a Ty stoisz pod dystrybutorem wczesnym rankiem czekając na pracownika stacji
Po 15 min z mordem w oczach wchodzisz na stację, a tam śmiejąc Ci się w twarz paniusia oświadcza, że gaz NIECZYNNY
Po tych "traumatycznych" przeżyciach nie brałem kolejnego LPG pod uwagębyła O1 1,6 102 KM
była O1 1,9 TDI 90 KM
była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
był Citroen Berlingo 1,6 HDI
jest Ford Tourneo Courier
Komentarz
-
Komentarz