Oktawia - którą kupić????

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kuba24061992
    Classic
    • 2011
    • 7

    Oktawia - którą kupić????

    a przy okazji to jedynki mam już z głowy, teraz czekamy na dwójki :szeroki_usmiech
    Fiat 126p
    Suzuki Swift 1.3Gt[*]
    Skoda Octavia I -sprzedana;(
    Fiat Palio-obecna paliwozerna kosiarka
    Skoda Octavia I- kupie!
  • parostatek
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Oktawia - którą kupić????

    Dzień dobry,
    nazywam się Mariusz i jestem u Was zupełnie nowy.

    Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia i poprosić o poradę w wyborze auta. Oczywiście ostateczną decyzję podejmę sam ale sugestie są mile widziane.

    Planuję wymienić mojego C5 na nową oktawię, z założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania.
    Interesuje mnie, które z tych aut będzie tańsze w utrzymaniu w serwisie - przeglądy, drobne naprawy itp.
    Jeżeli dizel to wezmę 1,9TDI lub 2.0 , jeżeli benzyna to 1,8TSI bo martwię się, ze 1,4 TSI jest za mały.

    Nie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.

    Będę wdzięczny za wszelkie opinie.
    Pozdrawiam
    Mariusz

    Komentarz

    • Marcin_N
      Classic
      • 2009
      • 11

      #3
      Ja 10 tys km temu wybrałem octavie 1.9 tdi i jak do tej pory jestem zadowolony zarówno ze spalania jak i osiągów samochodu. Pomijając głośnośc silnika, która oczywiście nie jest wadą tylko cechą charakterystyczną tej jednostki, wszystko jak dotąd wzorowo.

      Komentarz

      • AdamB
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 8030
        • Octavia IV (NX3)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Zamieszczone przez parostatek
        Nie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.
        Na ten temat jest już temat z niebieskim opisem. Skoro jednak nie zależy Ci specjalnie na spalaniu to tylko 1.8TSI.

        Zamieszczone przez parostatek
        Planuję wymienić mojego C5 na nową Octavie, z założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania.
        Interesuje mnie, które z tych aut będzie tańsze w utrzymaniu w serwisie - przeglądy, drobne naprawy itp.
        To trochę Ci się chyba komfort podróżowania pogorszy, ponieważ OII jet dość twardym autem. Po drugie przy takim przebiegu koszty serwisowania będą podobne, z tym że dojdzie wymiana rozrządu w TDI przy około 120kkm. Do serwisu będziesz zaglądał wtedy jak Ci komputer powie, czyli około 25-29kkm lub max dwa lata.
        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

        Komentarz

        • Christifemus
          Classic
          • 2010
          • 6

          #5
          2 miesiące chyba analizowałem posty starych wyjadaczy z tego forum, zanim zdecydowałem się na kupno i po niezbyt zaciętej, muszę przyznać, debacie w zeszły czwartek odebrałem z salonu nową O II COMBI 1.9 TDI. 2.0 jest jednak sporo droższy, choć pewnie i frajda adekwatnie do ceny większa. TSI rozważałem tylko chwilę, do czasu kiedy przetestowałem 1.4 TSI w Golfie i jakoś mnie nie przekonał. Zresztą na O II to chyba jednak zbyt wysilony motorek. Kto wie jak będzie zresztą wyglądała kwestia jego sprawności po 100-150.000 np. Jednak 1.8 TSI to może być już ciekawa propozycja. I tu pewnie odwieczne pytanie dieselek czy benzynka. Ja postanowiłem, iż już teraz do benzynki dłuuuugo nie wrócę, jeśli w ogóle, choć (a może właśnie dlatego) do tej pory jeździłem 6 autami z benzynką przez 14 lat. Czyli pozostaje pewnie dylemat ceny między 1.9 i 2.0 i Twych rzeczywistych potrzeb i stylu jazdy oraz druga kwestia, wyboru między TDI i TSI. Hm...Co mam powiedzieć jako nowy, szczęśliwy posiadacz TDI? Nie będę obiektywny...

          Komentarz

          • Psycho Dad
            Rider
            • 2009
            • 629

            #6
            Jest taka strona moto stat http://www.motostat.pl/
            można na niej wyciągnąć jakąś średnią ...


            Było dużo już takich tematów ... i bez podania konkretnych danych takich jak:

            1. stosunek miasto/trasa
            2. jednorazowy dystans w mieście ... 5 ? 10 ? 20 km
            3. chip , ciężka noga , itp

            Będzie trudno Ci doradzić.
            Tak samo koszty utrzymania mogą być różne ... to już loteria nikt nie zagwarantuje że się nie wysypie po 4 latach...
            Tsi był montowany wcześniej w pasatach i spokojnie wytrzymuje 100-150 tys ... myślę ze 200 też na nim nie zrobi wrażenia, przy odpowiednim traktowaniu.


            Podjedz i umów się na jazdę testową ... najlepiej pomacać dotknąć ... niż czytać różne teorie czasami wyssane z palca.
            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

            Komentarz

            • jacekha
              Classic
              • 2010
              • 34

              #7
              Od początku marca jestem szczęśliwym posiadaczem OII 1.8 TSI, nabytej w salonie. Zdecydowanie mogę polecić ten motor - jeździ się nim bardzo dobrze zarówno w mieście jak i w trasie, nie ma problemu z wyprzedzaniem, choć momentami mogłoby być te 20-30 koni więcej. Ogólnie bardzo na plus.

              Co do spalania, to przy moim stylu jazdy wychodzi w okolicach 11 w mieście. W trasie podobno można zejść do 6, choć mi się jeszcze nie udało (w katalogu podają 5,6 ale wydaje mi się to niemożliwe do osiągnięcia

              Wszystko zależy od tego ile jeździsz - jeśli 20-25 kkm rocznie to nie warto brać diesla, bo Ci się nie zwróci. Jak robisz przebiegi jak przedstawiciele handlowi to weź 1.9 TDI, bo to trwała, sprawdzona i w miarę oszczędna konstrukcja.

              Dochodzi jeszcze kwestia samego nastawienia do silników i do ich pracy - niektórzy wolą diesle, a niektórzy będą jeździć tylko benzyną - tutaj to już według własnych preferencji.
              www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.

              Komentarz

              • papiezk
                Classic
                • 2010
                • 4

                #8
                Polecam Octavię Kombi Tour lub ew. Octavię Tour I (jedynkę) z silnikiem 1,9 TDi 101 KM. Za pierwszą zapłaciłem 63 tys. (z klimą, pakietem na bezdroża, elekr.szybami i tempomatem- dużo jeżdżę po autostradach w Niemczech). Dojechałem do 28000km w ciągu 4 miesięcy - bez zarzutu. Zepsuł się jedynie lekko zamek drzwi bo użyłem za dużej siły otwierającej w czasie mrozów- moja wina. Poza tym ideał. Spalanie przy 138km/h (tempomat) 4,8 ropy. Po mieście mieści się w 6,5. Przy prędkościach w granicach 180km/h- koło 10l/100km.
                Pzdr

                Komentarz

                • juri
                  Rider
                  • 2010
                  • 349
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  papiezk, popieram kolegę jeśli chce `niezawodne` auto to tylko O1 Tour, zawiecha zwykła nie wielowachacz porządny ropniak za cenę 54tys na wyprzedaży z 2009 jak się jeszcze załapiesz, a troszkę można dołożyć na pakiet sport który teraz jest za 3,7tys
                  Kod:
                  Pakiet Sport (Obr´cze kół ze stopów lekkich SPIDER 6.5J x 16“/205/55 R16, sportowa trójramienna skórzana kierownica z pakietem skórzanym,
                  sportowe fotele przednie z tapicerką Czerń Graham, sportowy zderzak przedni, sportowy zderzak tylny i ozdobna końcówka układu wydechowego
                  (dot. silnika 1.8 T), spojler na pokrywie baga½nika, dywaniki, konsola środkowa w okleinie „włókno węglowe“, przednia szyba z przyciemnianym
                  pasem przeciwsΠonecznym)
                  Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                  Komentarz

                  • Krzysiek25
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 154
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    #10
                    dorzucę swoje trzy grosze - jeśli chodzi o porównanie 1.4 i 1.8 to najrozsądniej będzie umówić się na jazdę próbną i ocenić, którym jeździ Ci się lepiej. Ocena zapasu mocy jest kwestią indywidualną, dla kolegi wyżej 160kucy to dolna granica optimum, a ja np twierdzę że 1.4 jest idealny do jazdy w mieście i dobrze sobie też radzi w trasie. Ilu użytkowników, tyle opinii, lepiej sobie wyrobić swoją

                    A co do wyboru O1/O2 to nie wiem czy "jedynka" nie byłaby to rozsądnym wyjściem, tak jak sugerują koledzy. Skoro ma być to auto do jazdy i planujesz je sprzedać po 4 latach, to po co dopłacać do O2? Mniej zapłacisz na wstępie i mniej stracisz przy odsprzedaży. O1 będą produkować do 2011, za "gołą" 1.9 TDi zapłacisz 54tys minus upusty, jest to starsza konstrukcja, mniej bezpieczna, gorzej doposażona etc. ale jakaś alternatywa to jest ja się swojego czasu bardzo zastanawiałem nad kupnem O1, ale że planuję pojeździć nią do oporu 8) to wolałem tę nowszą, tym bardziej że O2 ma być podobno sprzedawana jako Tour po wejściu 3generacji.

                    Ja bym się nad tym chwilę zatrzymał

                    Komentarz

                    • parostatek
                      Classic
                      • 2010
                      • 3

                      #11
                      Dziękuję serdecznie za wszystkie informacje.

                      Rzeczywiście ta starsza Oktawia jest w niezłej cenie, ale mam trochę większy budżet na zakup i zatrzymam się na tej nowej.
                      Może nie jest to komfort citroena, ale z drugiej strony jest to różnica około 20 tyś w zakupie.
                      Tą nową 1,9TDI oferują mi za 72 tyś wersja Ambiente + radio swing, lakier, alarm, zapas - a 2.0TDI 79500 w tej samej konfiguracji. Nie kombi.

                      Od lat używam dizli, i mniej więcej znam koszty serwisowe i podstawowe naprawy. Benzyniaka mam nówkę, więc wszystko jeszcze przede mną - ale spalanie 8-10 litrów mnie poraża i trochę zniechęca do zakupu Skody w benzynie.
                      Ale z drugiej strony może koszty serwisowe są niższe.
                      Stąd właśnie moje rozterki i pytanie.

                      Dzięki za pomoc

                      Komentarz

                      • Udesky
                        RS
                        • 2007
                        • 1692
                        • Octavia I (1U2)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez parostatek
                        Planuję wymienić mojego C5 na nową oktawię,
                        I proponujecie przesiadkę na O1? :lol:
                        Zamieszczone przez Krzysiek25
                        jeśli chodzi o porównanie 1.4 i 1.8 to najrozsądniej będzie umówić się na jazdę próbną i ocenić
                        Dorzucić do tego jazdę jeszcze 1.9 i 2.0TDI
                        Zamieszczone przez jacekha
                        Wszystko zależy od tego ile jeździsz - jeśli 20-25 kkm rocznie to nie warto brać diesla, bo Ci się nie zwróci.
                        Kolega planuję:
                        Zamieszczone przez parostatek
                        z założeniem przejechania około 200 tyś w ciągu 4-5 lat i sprzedania
                        Więc to nam daję ok 50 000km rocznie, a tu już TDI się kłania.
                        Jeśli nie zależy ci specjalnie na osiągach, nie masz duszy rajdowca i przyśpieszenie do 100km/h w granicy 12s (strzelam, bo nie wiem ile ma O2 z 1.9) nie jest ci straszne, a cenisz sobie bezawaryjność i "symboliczne" spalanie to brał bym 1.9 bez mrugnięcia okiem. Różnica w cenie między 2.0, a 1.9TDI pozwoli na zrobienie wirusa, o ile nie boisz się utraty gwarancji. Ale tu chyba tunerzy opanowali "oszukiwanie" ASO. :szeroki_usmiech
                        W Polsce nie ma kryzysu.
                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                        Komentarz

                        • Krzysiek25
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 154
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Udesky
                          parostatek napisał/a:
                          Planuję wymienić mojego C5 na nową oktawię,

                          I proponujecie przesiadkę na O1? :lol:
                          O to chyba chodzi - o różne opcje i sugestie a o wyborze samochodu decyduje chyba nie tylko komfort podróżowania. O1 byłaby opcją dobrą, bo tanią Ale już wiemy, że kolegę stać na O2, ja popieram wybór

                          Ad komfortu nie każdemu odpowiada jazda po dywanie, bryknąłem się rok temu A8 rocznik 2006.. i bym nie kupił nawet, gdyby było mnie stac - za dużo techniki m-y mną a asfaltem, lubię czuć drogę

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            przy takich przebiegach rocznych, w ogole bym sie nie zastanawial nad benzyna, pozostaje dylemat 1.9 czy 2.0 tdi. tez byłbym za opcją 1.9 tdi z wirusem osobiście

                            Komentarz

                            • _tm_
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2333
                              • Superb III (3V3)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Re: Oktawia - którą kupić????

                              Zamieszczone przez parostatek
                              jeżeli benzyna to 1,8TSI bo martwię się, ze 1,4 TSI jest za mały.

                              Nie biorę pod uwagę spalania ale chciałbym poznać prawdziwe spalanie w 1,8.
                              Zamieszczone przez parostatek
                              ale spalanie 8-10 litrów mnie poraża i trochę zniechęca do zakupu Skody w benzynie.
                              To w końcu spalanie ma znaczenie, czy nie ? Jeżeli 10l/100km jest dla Ciebie porażające, a 1.4TSI jest za mały to masz odpowiedź - TDI.
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz

                              • parostatek
                                Classic
                                • 2010
                                • 3

                                #16
                                [quote="_tm_"]To w końcu spalanie ma znaczenie, czy nie ?

                                W maździe 1,6 benzyna , którą mam od niedawna spalanie 8-10 to dla mnie porażka.
                                W aucie do pracy, które zamierzam za chwilę mieć, nie biorę spalania pod uwagę.
                                Interesują mnie potencjalne koszty serwisowe w ciągu 4 lat i 200 tyś km, które będą większe Oktawi z benzyną czy z dizlem.

                                pozdrawiam

                                Komentarz

                                • golibroda
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 530

                                  #17
                                  Co do spalania w 1.4 TSI która mam od niedawna to zrobiłem sobie dwa testy na spalanie.

                                  Bardzo spokojna jazda ok 80 km/h , szybkie zmiany biegów przy niskich obrotach tak jak wskazuje komputer na trasie 70 km pokazał mi na koniec średnie spalanie 5,8 l/100km - trasa 80% miasto 20%.
                                  Natomiast przy tych samych warunkach ale troszkę dynamicznejszej jeździe bo nie przekraczajac 110 km/godzinę komputer zaśpiewał 6.5 - 6.8 l/100 wliczając w to korki,wachadełka remontowe na tej samej trasie.
                                  Korki nabijają sporo bo widać jak szybko rośnie średnie spalanie gdy stoi się na mijankach - trzeba dodać conajmniej 0,5 l/100 jak się nie gasi silnika.
                                  Aha klima na auto, światła do jazdy dziennej.
                                  I mysle, że 1.4 jest wystarczający do tego auta, chyba,że ktoś chce być super zrywny :szeroki_usmiech
                                  Pozdrawiam
                                  Piotr

                                  Komentarz

                                  • rezon
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 1894
                                    • Volvo
                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez juri
                                    popieram kolegę jeśli chce `niezawodne` auto to tylko O1 Tour
                                    Koledzy zachwycający się O1 proponuję 30-50kkm na O2 a później przesiadka do O1. Zachwyt nad O1 okaże się bardzo mglistym wspomnieniem . Przejechałem 135kkm O1, później 60kkm O2 i miałem przez pół roku służbową O1 - dopiero wówczas poczułem różnicę. Jest i warto przepłacać.
                                    Zamieszczone przez parostatek
                                    Rzeczywiście ta starsza Oktawia jest w niezłej cenie, ale mam trochę większy budżet na zakup i zatrzymam się na tej nowej.
                                    i tak trzymaj - komfort jazdy, trzymanie się drogi i miejsce na tylnej kanapie są nieporównywalne do O1.
                                    Jak widzisz w podpisie jeżdżę również TDI. Przy 50kkm nie zastanawiałbym się czy benzyna czy TDI. Natomiast ponieważ coraz bardziej denerwuje mnie kultura pracy tego silnika rozważałbym również 1,6CR. Jeżeli do normalnej jazdy wystarcza 1,6MPI to tym bardziej 1,6TDI CR - ma zdecydowanie wyższą kulturę pracy.

                                    Komentarz

                                    • Rekin Chlebojad
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 474

                                      #19
                                      Witam ja wybrałem O2 z silnikiem 1.6 TDI CR , jak narazie czekam na "realizacje" zamówienia, ja dośc sporo zapłace za auto, ze wzgledu na jak to nazwać "pełen" wypas wyposażenia.
                                      Jezdziłem 2-3 razy tym autem z tym silnikiem i jak dla mnie wystarczajacy, krechy może i nie zostawisz jak w 1.8 TSI, ale oszczedny, nowoczesny i mysle że silnik z przyszłościa, tym bardziej że 1.9 TDI ma byc montowany w Skodzie chyba do konca wrzesnia albo konca 2010 roku. Skoda ma sie wycofac ze wszytskich silnikow z popmowstryskiwaczami.
                                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                      Komentarz

                                      • kmicio
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 233

                                        #20
                                        Panowie, mam obydwa auta.

                                        O1 1.8T 4x4 i zawieszenie na bezdroża - nowe amory nowe springi.
                                        O2 1.9Tdi z pakietem na bezdroża - od kupna zawias nie ruszany - ale jest ok.

                                        Nie ma co porównywać tych samochodów. W O2 komfort jest o przynajmniej klasę wyżej, jeśli nie o 2 klasy. Do zalet O1 napewno należy zajebi*** trakcja. Tym samochodem wyjadę wszędzie. W zimie zakopałem się pod halą sportową w zaspie 60cm. Po wydobyciu łopatą śniegu spod kół jak dogrzebał się do gruntu to poszedł jak strzała (wyłączyłem ESP). Ośką by tak nie wyjechał za cholerę.

                                        Wnętrze - tu nie ma co dyskutować. O1 to wczesny Gierek. O2 to już bardziej Modern Talking. :szeroki_usmiech

                                        Jednego co Ci mogę polecić. Bierz O2 4x4 i się nawet nie zastanawiaj.
                                        *1B1B*1.8T*4x4
                                        *1B1B*1.9T*DSG

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez parostatek
                                          W maździe 1,6 benzyna , którą mam od niedawna spalanie 8-10 to dla mnie porażka.
                                          To z gory mowie, abys wyleczyl sie z zakupu 2.0TDI bo bedzie palil po miescie pod 9l, a w trasie jezdzac szybko okolo 7-7,5l

                                          Zamieszczone przez parostatek
                                          Interesują mnie potencjalne koszty serwisowe w ciągu 4 lat i 200 tyś km, które będą większe Oktawi z benzyną czy z dizlem.
                                          Tu nikt nie jest jasnowidzem, w kwestii silnikow 1.4TSI i 1.8TSI.

                                          Z dieslem sprawa jest prosta, moze sie wysypac wszystko, a nie musi nic. Generalnie dwa rozrzad po 90-120kkm okolo 900zl, turbina nikt nigdy nie wie, dwumasa i sprzeglo jakies 150-200kkm zalezy czy duzo trasy czy nie i jaki styl jazdy, wtryski nie sypia sie same od siebie i to by bylo na tyle. Po okolo 150kkm zawieszeniu w obu i tak trzeba bedzie zrobic.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Psycho Dad
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 629

                                            #22
                                            Co do ceny ... poproś o wycenę forumowych dealerów. Dają rozeznanie bo w warszawie ciężko urwać dobry rabat.

                                            jeżeli 10l cie nie przeraża ... przejedz 1.8 się naprawdę warto przynajmniej wiedzieć co się traci Lub 2.0tsi w Rs

                                            A może suberb ? bo chyba by był bardziej odpowiedni do c5
                                            Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                            Komentarz

                                            • jacekha
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 34

                                              #23
                                              W benzynowym silniku o mocy, ktora pozwoli "ruszyc" auto tej wielkosci z miejsca po prostu trzeba sie pogodzic ze spalaniem. Spalanie na poziomie 8-10 litrow dla benzyny to raczej standard. Jesli chcesz miec nizsze to tylko TDI. A jezeli to ma byc auto do pracy i nie wymagasz zeby bylo nowoczesne, mialo najnowszy silnik, ale zeby bylo po prostu tanie w uzytkowaniu to kup 1.9 TDI - takie moje zdanie. Mozesz dorzucic wirusa tak jak wiekszosc radzi i bedzie ok co do kosztow serwisu na przelomie 4 lat ciezko sie bedzie wypowiedziec, bo silniki w skodzie poza 1.6 MPI i 1.9 TDI to nowoczesne konstrukcje. Na pewno wiele osob poradzi Ci w tej kwestii wiecej ode mnie, ale uwazam ze ciezko bedzie przewidziec kwszystkie koszty przy nowych silnikach. Podsumowujac w Twojej sytuacji stawialbym na 1.9 TDI. :diabelski_usmiech
                                              www.autozapytanie.pl - szukasz nowej Octavii? Sprawdź jakie rabaty na Skodę oferują dealerzy.

                                              Komentarz

                                              • kurczak1985
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 300

                                                #24
                                                To ja dodam też coś od siebie... skoro kolega dużo jeździ, nawet bardzo dużo to możesz pomyśleć też nad opcją 1.6 MPI + LPG.
                                                Zalety:
                                                - niższy koszt zakupu auta
                                                - tańsze wizyty na stacji
                                                - bez turbo itd., itp. więc będzie na pewno tańszy w eksploatacji a o to Ci głównie chodzi...
                                                - niższy koszt przeglądów w ASO

                                                Wady:
                                                - silnik mniej zrywny niż TDI oraz TSI

                                                Polecam to dlatego, że sam to mam i powiem szczerze, że w tym silniku nie brakuje mi niczego poza ---> 6-bieg, aby było ciut ciszej przy prędkości na trasie 120-140km/h
                                                Średnie spalanie (u mnie) 70% trasa, 30% miasto ok 9l
                                                Warto też dodać, że obecnie skoda w kole zapasowym zakłada na tyle dużą butlę, że bez problemu na jednym tankowaniu zrobisz 500km :wink:

                                                Komentarz

                                                • pleban
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 580

                                                  #25
                                                  miałem już 3 auta z gazem
                                                  Wszystko OK, instalacje z wyższej półki, ale....

                                                  wjeżdżasz na stację, gdzie pod dystrybutorem z LPG stoi już kilka aut, właściciele wciskają dzwonek dla przywołania obsługi, a jedyny pracownik (ew. dwóch) właśnie kasują klientów, ewentualnie załatwiają bardzo ważne sprawy i kukają jeden na drugiego - kto ma podejść do tankowania

                                                  Jest też druga opcja - równie częsta
                                                  Brzydka pogoda, a Ty stoisz pod dystrybutorem wczesnym rankiem czekając na pracownika stacji
                                                  Po 15 min z mordem w oczach wchodzisz na stację, a tam śmiejąc Ci się w twarz paniusia oświadcza, że gaz NIECZYNNY

                                                  Po tych "traumatycznych" przeżyciach nie brałem kolejnego LPG pod uwagę
                                                  była O1 1,6 102 KM
                                                  była O1 1,9 TDI 90 KM
                                                  była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                                  był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                                  jest Ford Tourneo Courier

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...